czwartek, 15 sierpnia 2013

Nocne kurcze - Jak leczyć nocne kurcze

Nocne kurcze to przypadłość, która dotyka nawet 70% z nas. Najczęściej takie bóle nóg w okolicach łydek są spowodowane brakiem magnezu lub odwodnieniem. Skurcze najczęściej dopadają w nocy, któż z nas nie miał kiedyś pięknego snu przerwanego nagłym bólem nogi. To właśnie skurcz. Jak więc z nimi walczyć, jak je leczyć, a najlepiej jak im zapobiegać ? Zaraz się przekonamy.

Skurcze łydek to przypadłość, która może być spowodowana brakiem magnezu lub odwodnieniem



Zacznijmy od podstawowej sprawy - wody. Osoby, które skarżą się na skurcze nóg, to najczęściej osoby starsze, żyjące w ciągłym stresie, pijące duże ilości kawy. Człowiek powinien dziennie wypijać ok. 1,5 l wody. Jedna szklanka kawy = jedna szklanka wody więcej. Należy o tym pamiętać, ponieważ kawa wypłukuje z naszego organizmu cenne mikroelementy. Taka sama sytuacja jest z alkoholem, który spożywany w dużej ilości może doprowadzić do odwodnienia.

Kolejnym powodem może być brak magnezu. Nie trzeba specjalnie biec do apteki i kupować magnez w tabletkach. Magnez występuje w czekoladzie, kakao, orzechach czy ryżu. Warto wzbogacić swoją dietę o kiełki pszenicy czy otręby, w których też jest go bardzo dużo.

A jak radzić sobie ze skurczem nóg, który już nas dopadł ? Należy stanąć na nodze, w której doszło do skurczu i maksymalnie wygiąć palce w górę. Można masować mięsień, co na pewno nie jest zbyt przyjemne, ale skuteczne.

1 komentarz:

  1. Takie nocne skurcze potrafią dać w kość! Pamiętam jak sama miałam takie problemy, wybudzałam się kilka razy w nocy. Na szczęście wzięłam leki i jest dużo lepiej. Ale teraz dokucza mi ból nadgarstka, zobaczyłam na https://carolina.pl/klinika-ortopedii-i-traumatologii/reka/zespol-de-quervaina/ co to może być u mnie i zapisałam się już do lekarza.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...